“5S bracht ons de basis voor veranderen”

In de woorden van UNC Plus Delta: veranderen is nog niet makkelijk! Dit geldt zeker voor een fabriek waar de productie 24/7 draait, 365 dagen in het jaar. De productie zelf bestaat weer uit 5 ploegen, bijna allemaal ‘eilanden’. Naast productie is er ook de afdeling onderhoud en techniek. Ons doel was om aan de

Gaandeweg gingen de neuzen dezelfde kant op

Op een gegeven moment stapelden de ergernissen zich op. Als er op drie hoog een storing was, dan moesten we eerst met de lift naar beneden om een stofzuigerslang te halen. We bleven maar heen en weer lopen. Voor het 5S-project had iedereen wel ideeën om te verbeteren, maar die ideeën kwam maar niet bij

Verantwoordelijk voor je werkplek, je werk en je team

De situatie Toen Olam International in 1989 werd opgericht, opereerde de organisatie met slechts één product uit één land: de handel van cashewnoten van Nigeria naar India. Tegenwoordig is Olam een van dé leidende organisaties op het gebied van agricultuur. Olam Cocoa B.V. is de grootste gespecialiseerde leverancier van cacaobonen en cacaoproducten. Productiemedewerkers besteedden veel

Alles heeft een plaats en alles staat op z’n plaats

Onze productieleider wilde gestructureerder gaan werken en altijd een auditwaardige fabriek hebben. Wij als productie wilden dat alle randzaken op dezelfde plek lagen en beschikbaar waren. Dit betreft onder andere stofzuigers, schoonmaakspullen en gereedschap.

Praktijkcase Lean Implementatie bij Quion

Twee jaar geleden startte hypotheek servicer Quion, samen met UNC Plus Delta, aan een continu verbetertraject, waaronder het trainen van nieuwe Green Belts. Niet alleen zorgde dit traject voor verbeteringen met impact, ook bij de medewerkers is continu verbeteren niet meer weg te denken uit hun dagelijkse werkzaamheden. Bekijk hier hoe Quion dit voor elkaar kreeg

Er is niets leukers dan je eigen werk en resultaten te verbeteren!

Bij E.ON heerste een aantal jaren geleden een angstcultuur. In 2015 startte E.ON met een Operational Excellence (OE) programma onder begeleiding van UNC Plus Delta. Een hogere klanttevredenheid, een hogere medewerkerstevredenheid en betere bedrijfsresultaten, dat waren de uitgangspunten. In deze reeks artikelen leest u over de ervaringen en resultaten van OE bij E.ON. Drie jaar

Ik heb geleerd om dieper te gaan en tot de bronoorzaak te komen

Bij E.ON heerste een aantal jaren geleden een angstcultuur. In 2015 startte E.ON met een Operational Excellence (OE) programma onder begeleiding van UNC Plus Delta. Een hogere klanttevredenheid, een hogere medewerkerstevredenheid en betere bedrijfsresultaten, dat waren de uitgangspunten. In deze reeks artikelen leest u over de ervaringen en resultaten van OE bij E.ON. In 2015

Op het gebied van medewerker, klant en business hebben we veel kleine stappen gezet met grote resultaten!

Bij E.ON heerste een aantal jaren geleden een angstcultuur. In 2015 startte E.ON met een Operational Excellence (OE) programma onder begeleiding van UNC Plus Delta. Een hogere klanttevredenheid, een hogere medewerkerstevredenheid en betere bedrijfsresultaten, dat waren de uitgangspunten. In deze reeks artikelen leest u over de ervaringen en resultaten van OE bij E.ON. Als programmamanager

Investeer in je mensen en daarmee in je organisatie

De situatie Bij E.ON heerste een aantal jaren geleden een angstcultuur. Mensen waren bang om fouten te maken én om diezelfde fouten bespreekbaar te maken vanuit sturend leiderschap. Medewerkers focusten zich op interne processen en de klant was geen uitgangspunt voor verbeteren. Er werden wel veel gegevens verzameld, maar daar werd vervolgens niet voldoende mee

Het doel is dat 60 medewerkers fik in de ogen krijgen!

Bij E.ON heerste een aantal jaren geleden een angstcultuur. In 2015 startte E.ON met een Operational Excellence (OE) programma onder begeleiding van UNC Plus Delta. Een hogere klanttevredenheid, een hogere medewerkerstevredenheid en betere bedrijfsresultaten, dat waren de uitgangspunten. In deze reeks artikelen leest u over de ervaringen en resultaten van OE bij E.ON. Een goede

Lessons learned

Bij E.ON heerste een aantal jaren geleden een angstcultuur. In 2015 startte E.ON met een Operational Excellence (OE) programma onder begeleiding van UNC Plus Delta. Een hogere klanttevredenheid, een hogere medewerkerstevredenheid en betere bedrijfsresultaten, dat waren de uitgangspunten. In deze reeks artikelen leest u over de ervaringen en resultaten van OE bij E.ON. In plaats

Vacature Performance Consultant (vast dienstverband)

Voor een fantastische baan als Performance Consultant zoekt UNC Plus Delta kandidaten die zich herkennen in het profiel en klaar zijn voor een volgende uitdaging, in vast dienstverband bij onze opdrachtgever. “Vind jij ook altijd dat werkprocessen beter en efficiënter kunnen en is Operational Excellence je aandachtsgebied? Dan hebben wij een geweldige rol voor je

UNC Plus Delta op de lijst van Best Workplaces 2017!

Amstelveen, 22 maart 2017 – UNC Plus Delta heeft de 4e plaats in de categorie Medium Sized workplaces van Best Workplaces 2017 van Nederland behaald. De lijst is samengesteld op basis van empirisch onderzoek van Great Place to Work® Nederland. Jaarlijks worden de hoogst scorende organisaties onderscheiden als Best Workplaces van Nederland. Afgelopen dinsdag werd de lijst van 2017 bekend gemaakt.

De Lean Six Sigma-olievlek van RDW

De RDW houdt in Nederland toezicht op de toelating van voertuigen. De dienst, met zo’n 1350 medewerkers, geeft zijn fiat aan voertuigen die de Nederlandse markt opkomen en houdt toezicht op de APK-keuringen. De uitgifte van de kentekencards vormde het Green Belt project van administratief medewerkster Yolanda Koopmans.

En zo wordt managen een makkie

‘”Nee, Lean Operational Management (LOM) werkt niet binnen een afdeling als die van ons.” Natuurlijk zijn u en uw medewerkers bijzonder en vindt Lean haar oorsprong in een product-omgeving. Maar echt, als u het een eerlijke kans geeft weet ik zeker dat LOM ook u en uw medewerkers een stap effectiever maakt’, aldus Stefan de

Adverteren met Lean en Lean Six Sigma

Een mediabedrijf riep voor het eerst de hulp in van UNC Plus Delta, omdat de orders van grote adverteerders voor online reclamecampagnes niet snel en soepel genoeg werden afgehandeld. Er werden steeds meer mensen aangenomen, maar dat loste het probleem niet op. De vraag aan UNC Plus Delta was om met een korte analyse te bepalen waar dat aan zou kunnen liggen.

Naar een professionele cultuur op elke Nederlandse school in 2020

1. Inleiding Landen met geweldig onderwijs hebben geweldige scholen. En geweldige scholen hebben geweldige leraren. Maar hoe worden leraren nog beter? Dat gaat het best in een professionele cultuur. Dit advies – geschreven door de Kritische Vrienden van de Lerarenagenda – gaat over het creëren en versterken van een professionele cultuur op Nederlandse scholen. Dit

Operational Excellence is geen containerbegrip!

Operational Excellence is niet gemakkelijk te definiëren. De ene beschrijving is te breed geformuleerd, terwijl de andere de parameters weer zo smal zet, dat de ultieme definitie te geconcentreerd lijkt binnen deze scope. Dus waar draaien definities vaak op uit? ‘Wereldklasse’, ‘de beste zijn wereldwijd’ of ‘Excellence in alles wat we doen’. Deze kreten klinken wellicht

Lean methode: verandering of transformatie?

Verandering en transformatie. Zo op het eerste gezicht lijken deze termen vrijwel hetzelfde te betekenen. En ja, er zijn overeenkomsten. Maar ook cruciale verschillen, zeker binnen de Lean filosofie, waarin je ze zou kunnen zien als  een Lean methode om iets te bewerkstelligen. Een Lean verandering richt zich veelal op het elimineren van verspillingen in

De nieuwe overheid

Als er ergens een noodzaak is om te continu verbeteren, is dat wel binnen de overheid. Digitalisering, sociaal demografische- en politieke ontwikkelingen hebben grote invloed op de dienstverlening. Traditionele modellen van procesinrichting, organisatie en leiderschap volstaan niet meer om te voldoen aan de klantwensen. We bevinden ons in een ‘verandering van tijdperk’: overheden zullen zichzelf

Passie voor goed onderwijs

UNC Plus Delta ondersteunt uw onderwijsinstelling bij het realiseren van haar plannen en ambities. Wij vertalen de strategische doelstellingen naar de werkvloer middels praktische projecten en interventies. Het resultaat van onze dienstverlening is meetbaar in kwalitatief beter onderwijs, tevreden personeel, tevreden studenten en minder uitval van studenten uit het onderwijsproces. Wij zijn geen traditioneel adviesbureau

Cached on Wed 22/11 4:36

© 2017  UNC Plus Delta. All rights reserved.